Facebook advertentie case study voor Personal Trainers
Onlangs hebben wij een Facebook advertentie campagne gerund voor een personal trainer in de regio Haarlem. Graag laten wij de exacte resultaten zien van deze campagne, en hoe wij deze hebben behaald.
De Resultaten
Dagen
Proeflessen
Trajecten verkocht
Totale kosten per traject (Nieuwe klant)
Hoe deze case study werkt
Deze case study laat zien hoe wij deze resultaten hebben behaald voor een Personal Trainer. Natuurlijk hangt het per trainer af hoeveel capaciteit deze kan opvangen, het is mogelijk dat jij een andere marketing strategie nodig hebt.
Stap #1: Het aanbod
We moeten nieuwe klanten verleiden met een goed aanbod. We besluiten om een gratis proefles aan te bieden. Dit geeft mooi de kans om de potentiele klant te converteren naar een geweldige klant door hem een traject aan te bieden op de gratis proefles.

Stap #2: De advertentie
Vervolgens moet er een Facebook advertentie gecreëerd worden. Wij sturen deze advertentie naar doelgroepen in een straal van 3km rond de gym. We testen verschillende doelgroepen en advertentie foto’s uit om het beste resultaat te halen.

Stap #3: De landingspagina
Zodra er op de advertentie wordt geklikt worden zij meegenomen naar een speciale landingspagina. De bedoeling van deze landingspagina is om de gegevens van de bezoekers te krijgen.

Stap #4: Lead notificatie
Wanneer men hun gegevens heeft achtergelaten betekent dat, nieuwe lead. Nu is het jouw beurt om de lead op te volgen door middel van een telefoontje om een gratis proefles in te plannen. Zodra een lead binnenkomt, krijg je automatisch een e-mail met de gegevens van de lead.

Rendement op investering
We hebben 300,- uitgegeven voor deze campagne en 11 nieuwe klanten gebracht.
De nieuwe klant begon met een 10-rittenkaart t.w.v 375,-.
11 X € 375 = €4.125,-
Voor maar €300,- aan Facebook campagne budget hebben wij meer dan €4.000,- aan business opgeleverd!
Facebook advertentie case study voor Personal Trainers
Onlangs hebben wij een Facebook advertentie campagne gerund voor een personal trainer in de regio Haarlem. Graag laten wij de exacte resultaten zien van deze campagne, en hoe wij deze hebben behaald.
De Resultaten
Dagen
Proeflessen
Trajecten verkocht
Totale kosten per traject (Nieuwe klant)
Hoe deze case study werkt
Deze case study laat zien hoe wij deze resultaten hebben behaald voor een Personal Trainer. Natuurlijk hangt het per trainer af hoeveel capaciteit deze kan opvangen, het is mogelijk dat jij een andere marketing strategie nodig hebt.
Stap #1: Het aanbod
We moeten nieuwe klanten verleiden met een goed aanbod. We besluiten om een gratis proefles aan te bieden. Dit geeft mooi de kans om de potentiele klant te converteren naar een geweldige klant door hem een traject aan te bieden op de gratis proefles.

Stap #2: De advertentie
Vervolgens moet er een Facebook advertentie gecreëerd worden. Wij sturen deze advertentie naar doelgroepen in een straal van 3km rond de gym. We testen verschillende doelgroepen en advertentie foto’s uit om het beste resultaat te halen.

Stap #3: De landingspagina
Zodra er op de advertentie wordt geklikt worden zij meegenomen naar een speciale landingspagina. De bedoeling van deze landingspagina is om de gegevens van de bezoekers te krijgen.

Stap #4: Lead notificatie
Wanneer men hun gegevens heeft achtergelaten betekent dat, nieuwe lead. Nu is het jouw beurt om de lead op te volgen door middel van een telefoontje om een gratis proefles in te plannen. Zodra een lead binnenkomt, krijg je automatisch een e-mail met de gegevens van de lead.

Rendement op investering
We hebben 300,- uitgegeven voor deze campagne en 11 nieuwe klanten gebracht.
De nieuwe klant begon met een 10-rittenkaart t.w.v 375,-.
11 X € 375 = €4.125,-
Voor maar €300,- aan Facebook campagne budget hebben wij meer dan €4.000,- aan business opgeleverd!